• 40гр. Краве масло
  • 340гр. Спанак
  • 4гр. Чесново олио (чесновото олио се прави от 200гр. олио и 2гр. чесън пасирани), може да замените със скилидка чесън мината през преса за чесън.
  • 1-2гр. Сол

  1. В загрят тиган с масло се сотира спанака, овкусява се със сол и чесново олио и се готви до омекване.

Спанака представлява 91% вода, 4% въглехидрати, 3% протеини и пренебрежимо малко количество мазнини. Порция от 100 грама спанак съдържа 23 калории и има висока хранителна стойност, особено когато е пресен, замразен, задушен или бързо сварен. Той е богат източник на витамините A, C и K, както и на магнезий, манган, желязо и фолиева киселина. Освен това, той е добър източник и на витамините B2, B6, E, както и на калций, калий и баластни вещества. Суровият спанак има високи нива на оксалати, които блокират абсорбирането на калций и желязо в стомаха и тънкото черво. Спанакът, който се вари с няколко смени на водата, има много по-малко оксалати и се храносмила по-добре.