Стотици страхотни бизнес книги излизат всяка година. Не е възможно да ги прочетете всички, но най-добрите от тях привличат читателите и положителните отзиви дълго след датите на публикуването им.

Ето 20 страхотни бизнес книги, които могат да помогнат на предприемачите и лидерите на всички етапи от кариерата им. Избрали сме част от най-известните преведени на български език.


„Богат татко, беден татко“ от Робърт Кийосаки

20 години книга номер 1 по финансова грамотност.

-разбива мита,че трябва да получавате високи доходи, за да забогатеете, особено в съвременният свят, където технологиите и глобалната икономика непрестанно променят правилата;

-учи как създаването и придобиването на активи може да е по-важно за бъдещето ви от голямата заплата и как да се възползвате от разходите си по начина, по който , го правят инвеститори и бизнесмени;

-поставя по въпрос схващането, че собственото жилище е актив, което се потвърди по време на Световна финансова криза;

-напомня, че не можете да разчитате на учебните заведения да научат децата ви как да боравят с пари и как това умение в днешно време в по-важно от всякога;

-дава ви насоки как да предадете знания за парите на децата си, за да бъдат подготвени за предизвикателствата на днешния свят и да живеят охолния живот, който заслужават.


„Седемте навика на високоефективните хора“ от Стивън Кови

Тази книга има дарбата да бъде необикновена, когато говори и за най-обикновените неща.
“Седемте навика на високоефективните хора” представя холистичен, интегриран, принципноцентриран подход за разрешаването на личните и професионални проблеми. Проницателно и интригуващо Стивън Кови разкрива последователен път към достигане на цялостен живот, изпълнен с честност, справедливост и човешко достойнство. Запознава ни с принципите, които дават сигурност, мъдрост и сила, откривайки ни нови възможности за промяна.


„Мисли и забогатявай“ от Наполеон Хил

Когато „Мисли и забогатявай“ се появява за пръв път през 1937 г., тя незабавно си спечелва славата на една от най-великите и вдъхновяващи книги на своето време. Творбата на Наполеон Хил става задължително четиво за всички, които се стремят към успех в живота и кариерата си, до момента тя е продадена в над петнадесет милиона екземпляра, превръща се в пътеводител за милиони хора, решили да се отърват от бедността в епоха на депресия и да постигнат просперитет за себе си, за семействата си, а в много случаи – и за своите работодатели.

“Богатството е на една ръка разстояние, никога не е късно да станете такива, каквито винаги сте мечтали, парите, славата, признанието и щастието са достъпни за всички, които са готови и решени да се сдобият с тях.
Откъде знам всичко това ли? Ще разберете, преди да сте затворили последната страница на книгата. Не познавам човек, изпитал вдъхновението от тайната, който да не е постигал забележителен успех в областта, за която е бил призван. От друга страна, не съм срещал човек, който да се е отличил или да е натрупал каквото и да е богатство, за което да си струва да се говори, без да е разполагал с тази тайна. Въз основа на тези два факта стигам до заключението, че сред знанията, необходими за нашето себеутвърждаване, тайната е много по-важна от всичко, което получаваме в хода на така нареченото си образование…”
Наполеон Хил


„Изгради страхотен бизнес сега!“ от Марк Томпсън и Брайън Трейси

Подзаглавието на тази книга е „7 начина да увеличиш в максимална степен печалбите си на който и да е пазар“ и е една мини-енциклопедия за основните неща, които трябва да направим, когато стартираме нашия бизнес.

Брайън Трейси е майстор на добрите заглавия и кратките, но подредени книги, в които човек открива прости наглед неща с невероятна мощ да променят в положителна посока това, което правиш. Тази книга не прави изключение. Систематично, стъпка по стъпка, авторите ни подготвят за всичко онова, за което трябва да помислим предварително, ако искаме да станем успешни предприемачи.

Ще ви споделя един от тези принципи, които научих на събитието. Брайън Трейси каза, че повечето хора или изобщо не пробват нови неща, или ги пробват само веднъж. Той прилага на практика новите идеи цели 10 пъти. Това му помага да отсее с голяма точност тези, които работят от тези, които не работят за него. Пробвайте го и вие. Нищо не губите.


 „Колко е хубаво да не работиш“ от Ърни Зелински

След „Наръчник на мързеливеца за постигане на успех“, сега Ърни Зелински ви предлага безспорния си бестселър, преведен досега на 16 езика. Съдейки по отзивите и читателските писма, включени в книгата, за много хора по света „Колко е хубаво да не работиш“ се е превърнала в извор на вдъхновение и мотивация да открият истинската си същност и да променят живота си към по-добро. За Зелински успехът не се измерва с това колко работиш и какво притежаваш, най-важното е какво научаваш, колко се смееш и забавляваш, колко любов споделяш със света около себе си. Тезите на автора са поднесени провокативно и с чувство за хумор, а целта е благородна – всеки да разбере,
че е тук, на тази планета, за да се радва на живота. Някои страници може би ще предизвикат у българския читател горчива усмивка (например, в по-добрата част на света големият проблем на пенсионерите е скуката и неумението да запълват свободното си време с вълнуващи занимания), но и надеждата, че един ден и тук ще живеят свободни и щастливи хора, независимо от възрастта или доходите. Струва си да се вникне в посланието на тази книга. Тя ще ви насърчи да подобрите качеството на живота си, да се научите да различавате същественото и несъщественото, да се наслаждавате на всеки миг.

Ърни Зелински има осемдесет и седем договора с издатели от двадесет и четири страни по света за публикуване на неговите петнадесет книги. Статии за него и книгите му излизат в големи издания като „Ю Ес Ей Тудей“, „Оукланд Трибюн“, „Бостън Херълд“, „Вашингтон Поуст“, „Торонто Стар“ и „Ванкувър Сън“. Над сто радиостанции и националните телевизии Си Ен Ен и Си Би Си са излъчвали интервюта с него. Ърни е дипломиран инженер и магистър по бизнес администрация, завършил е Университета в Албърта. Тъй като ненавижда организираните усилия, от двадесет и пет години насам няма „истинска“ работа. Той е професионален лектор по въпросите на истинския успех, пенсионирането и креативността в работата и свободното време.


„Племена“ от Сет Годин

„Племето е група от хора, които са свързани помежду си с определена идея, с лидер. В продължение на милиони години човешките същества постояно са част от едно или друго племе. Една група се нуждае само от две неща, за да бъде племе: общ интерес и начин на комуникация.“

В „Племена“ Сет Годин разказва истории и истински случки, в т.ч. и примери от своя живот, за лидери, успели да оглавят „свое“ племе, възникнало или крепящо се именно на тези две неща – общият интерес и начинът за комуникация. В книгата има невероятно увлекателни разкази, всеки един от половин страничка до 2-3 страници, които дават идеи за това как работят племената, а и вдъхновение за това как човек може да стане лидер на свое собствено племе.

„Племена“ е както философска и концептуална книга, така и чисто практическа. В нея са скрити страхотни прозрения за успеха в работата и бизнеса чрез лидерство, има и примери за обратното – за посредствени хора, за средностатистически подходи, за т.нар. „овцевъдство“ (термин на самия Сет Годин). Това е книга, написана в типичния за Сет Годин стил – увлекателно, леко изненадващо (самата теза, че е лесно да си лидер чрез концепцията за племената може да е изненадваща за мнозина), директно и право в целта.

„Племена“ учи на нещо, което би могло да бъде напълно приложимо в български условия и от което ние българите силно се нуждаем – от лидери, зад които да застанем и от лидерство, което да приемем с охота и следваме в името на общия ни интерес. Това е в значителна степен книга за лидерството в делови, бизнес условия, но примерите в „Племена“ могат да се съотнесат и към други сфери на живота. Особено с навлизането на интернет в живота ни, да се сформират племена не е невъзможно!


„Едноминутният предприемач“ от Кен Бланчард, Дон Хътсън, Итън Улис

В книгите от поредицата „Едноминутният мениджър“ има кратки истории, които ни дават ценни съвети и прозрения за света на бизнеса. И „Едноминутният предприемач“ не прави изключение. Тази книга ще е много ценна за всички, които искат да стартират бизнес или скоро са го направили.

Книгата проследява живота на Джъд Маккарли и неговата мечта да има собствен бизнес. Три са основните неща, които авторите се опитват да ни разкрият в не повече от 150 страници. 

Първият ключ към успеха са нашите финанси. „Много предприемачи фалират, защото не умеят да управляват парите си. Разходите често надвишават продажбите им, защото не събират вземанията си и не разбират, че най-важното в един бизнес са парите, парите и пак парите.”

Вторият ключ към успеха включва хората, с които работим. „Делегирането на отговорността за вашия бизнес ви освобождава от необходимостта да вършите всичко сами.”

Третият ключ към успеха на предприемача е самата грижа за клиентите. „Дори и да сте най-кадърният техник на света, никога няма да успеете, ако не полагате грижи за своите клиенти.” Идеята е винаги да доставяте един процент повече от това, което клиентите очакват да получат.


„Маверик. Историята на успеха на най-необикновеното работно място в света“ от Рикардо Семлер

Рикардо Семлер ни разказва по един увлекателен начин как е превърнал застаряващия бизнес на баща си в една от най-успешните компании в страната. Семлер успява да преобърне Семко с главата надолу и с хастара навън, като елиминира девет мениджърски нива в корпоративната йерархия и позволява на своите служители да упражняват безпрецедентна демокрация на работното място. Всички важни въпроси се решават на едно своеобразно общо събрание на всички служители и работници, а разработването на нови продукти е поверено на специално създадени комисии от творчески личности.

Всичко това Рикардо Семлер прави в едни несигурни икономически времена в нестабилна икономика, като бразилската, което е достойно за възхищение. Препоръчвам тази книга на всички предприемачи и мениджъри, които не се страхуват да премахнат всички стари бариери в бизнеса и да го издигнат на едно ново стъпало.


„Like a virgin: Бизнес тайни, които не се преподават в училище“ от Ричард Брансън

Ричард Брансън е един от примерите, които се дават за успешни предприемачи, правещи нещата по техния си начин и пренебрегвайки всички стари правила. Последната му книга не е толкова автобиографична като предишните, а по-скоро е справочник или енциклопедия за бизнес съвети, с помощта на които ще преборите доста по-големи фирми от вашата (както прави самият Брансън в доста сфери).

Не си представяйте, че тези съвети са общи, теоретични и могат да се прилагат само за големи фирми (или навсякъде другаде, но не и в България). В книгата Ричард Брансън ни разкрива бизнес тайни и принципи от дългогодишния му опит като собственик на империята „Върджин“.


„Стълбата на успеха: Как да превърнем семейната фирма в просперираща компания“ от Ерик Фламхолц, Ивон Рандъл

Всеки в бизнеса може да съжалява, че не е прочел “Стълбата на успеха” по-рано. За студентите по бизнес и мениджмънт тази книга е учебник. За начинаещите предприемачи – ръководство за действие. За професионалните мениджъри – доза реализъм. “Стълбата на успеха” съдържа подробна рамка за управление на фирмата през целия й живот, като обръща специално внимание на фазите на растеж след създаването до превръщането й в професионално управлявана компания. С нея Фламхолц и Рандъл правят своя оригинален принос в световната литература по мениджмънт.

Принципите, които са помогнали на тази стартираща фирма да оцелее в първите години като бързо взимане на решение, устни договорки със служителите, наемане на роднини и приятели, започват да пречат тя да премине на следващото ниво.

Именно, това е целта на тази книга, която се е превърнала в библията на много разрастващи се бизнеси. Авторите дават насоки и препоръки как да се положат основите на голямата корпорация и оперативното управление да премине безболезнено в ръцете на професионалисти.

За съжаление, много мениджъри и предприемачи не са чели тази книга и това, може би, е причината да има толкова много компании, които не са успели да управляват растежа и да се сгромолясат под собствената си тежест. Ако искате вашата фирма винаги да си остане малка, не четете тази книга, но ако мечтата ви е тя да се превърне в национален или световен играч, „Стълбата на успеха“ е за вас.


„Преди да напуснете работа. Десет урока от реалния живот, които трябва да знае всеки предприемач, за да изгради бизнес за милиони“ от Робърт Кийосаки и Шарън Лехтър

* Имате ли идея за милиони?
* Страхувате ли се от провал?
* Уморихте ли се да работите много, без да напредвате?
* Готови ли сте да започнете нещо свое?

….. Тогава тази книга е за Вас!

“Чудесно начало за всеки, който се стреми към финансов успех и независимост”

Съществуват ли родени предприемачи?

“Хората раждат ли се предприемачи или се обучават за предприемачи?” На този стар като света въпрос богатият татко отговори: „Въпросът дали хората се раждат или се учат да бъдат предприемачи няма смисъл. Все едно да питаш дали хората се раждат служители или се обучават за служители.” – И додаде: – „Човекът се поддава на обучение. Той може да бъде обучен да бъде наемен работник или предприемач. Причината наемните работници да са повече от предприемачите е, че учебните ни заведения обучават младите хора за служители. Ето защо толкова много родители казват на децата си: “Учи, за да можеш да си намериш хубава работа.” Все още не съм чул някой родител да каже: “Учи, за да станеш предприемач.”

С какво е по-различна тази книга?

Това е книга за предприемачеството, написана от предприемачи, преживели възходите и паденията, успехите и провалите на реалния свят.
Днес компанията “Богатият татко” е международен бизнес, чиито продукти са преведени на четирийсет и четири езика и който осъществява дейността си в повече от осемдесет страни. А началото й бе поставено от нас със съпругата ми Ким и нашата партньорка Шарън Лехтър през 1997 година на масата в трапезарията на Шарън. Първоначалната ни инвестиция възлизаше на 1 500 $. Първата ни книга, “Богат татко, беден татко”, стоя в списъка на бестселърите на “Ню Йорк таймс” повече от четири години и половина, подвиг, постигнат само от още три книги. Може би сега, докато четете тази книга, тя също вече е във въпросния списък.
Вместо да ви разказвам колко съм умен в бизнеса, което не е вярно, решихме, че е по-добре да напишем друг тип книга за предприемачеството. Вместо да ви разправям как блестящо се устремих към най-високите върхове и спечелих милиони, решихме, че вероятно ще научите повече, ако споделя как сам изкопах не една дълбока дупка, падах в тях и после трябваше да се измъквам навън. Вместо да ви разказвам за всичките си успехи, ние решихме, че ще научите повече от провалите ми.


„Уволни шефа си!“ от Джонатан Джей

Джонатан Джей е създал цяла революция, към която се присъединяват десетки хиляди хора по света, които са уволнили шефовете си и сега работят за себе си. Самият автор изминава този път, преди да напише книгата, която се превръща в бестселър.

Тъй като, Джонатан Джей е основател на Коучинг академията във Великобритания и е обучил хиляди хора, книгата има доста заемки от коучинга. Стъпка по стъпка, авторът ще ви посвети в изпитаните „правила“ за създаване и развиване на собствен бизнес.

Присъeдинeтe сe към рeволюцията “Уволни шeфа си!” Всяка сeдмица хиляди хора по цял свят уволняват своитe шeфовe. Дошло им e до гуша да угаждат на някой друг и искат да работят за сeбe си.

Познато ли ви e това чувство на абсолютна нeпоносимост към нeдомислицитe на вашия шeф? Ако отговорът e “да”, значи и за вас e задухал вятърът на промяната.

В “Уволни шeфа си” Джонатан Джeй ви прeдлага мeтод за прeврат, който няма да ви отнeмe 20-ина години и нe изисква подкачанe по барикадитe! Eдинствeното, коeто трябва да направитe, e да УВOЛНИTE ШEФА CИ и да взeмeтe бъдeщeто си в свои ръцe. Cтъпка по стъпка авторът щe ви посвeти в изпитанитe “правила” за създаванe и развиванe на собствeн бизнeс.
Джонатан Джeй нe e порeдният бизнeс eкспeрт, чиито познания са само в областта на тeорията. Всeки eдин от съвeтитe на автора e извлeчeн от личния му опит на човeк, уволнил шeфа си и изградил собствeн бизнeс, който днeс му носи нe само пари, но и удовлeтворeниe. Tой щe ви спeсти стотици часовe скъпи курсовe по маркeтинг, продажби, планиранe, финанси и счeтоводство. Довeрeтe му сe и щe научитe как:
* да съставитe успeшeн бизнeс план
* да привлeчeтe потрeбитeли
* да си създадeтe пололожитeлeн имидж
* да договоритe изгодна рeклама
* да управляватe умно своя бизнeс
* да сe поучитe от грeшкитe на другитe


„Стив Джобс – официална биография“ от Уолтър Айзъксън

Каквото и да кажа за човек като Стив Джобс, ще е малко. Знам, че и той си е имал доста странности и „отклонения“ (в книгата са описани подробно), но това не омаловажава това, което е направил за света.

Много интересно е да се проследи неговата история и израстване – как от поредното хипи се превръща в един от най-добрите предприемачи в историята. Много малко хора имат такъв голям принос за развитието на една фирма от мащабите на Apple. Тук говоря за „втория“ период на Джобс, когато се завръща в компанията, която е на ръба на фалита и буквално я преобразява.

Apple със Стив Джобс създават Mac OS X,  iMac, iPod, iTunes, iPad, iPhone и още устройства, за които хората се редят на дълги опашки пред магазините на компанията, когато ги пускат в продажба. За умението на Джобс да презентира нови продукти няма да говоря. Свалете си ги от YouTube и ги гледайте.

Книгата обхваща всички тези моменти с разговорите, мислите и чувствата на самия Стив Джобс, както и на хората в неговия живот. Още когато излезе си я купих и я прочетох „на един дъх“. Тази книга ми служи като вдъхновение винаги, като имам трудни моменти, защото има човек, който е бил изхвърлен от собствената си компания, болен от тежка болест и не се е отказал да следва мечтата си до последния си дъх…


„Започнете със защо“ от Саймън Синек

Как великите водачи вдъхновяват за действие. “Тази книга е за всички, които искат да вдъхновяват другите, и за всички, които искат да открият някого, който да ги вдъхновява” – така сам определя “Започнете със защо” авторът и Саймън Синек.
Това е книга за каузата в бизнеса. Тя представя уникалната концепция за “Златния кръг”, създадена от Саймън Синек. В центъра на този кръг е въпросът защо, който трябва да разкрие визията, смисъла и мисията на всяко бизнес начинание. “Хората купуват не това, което правите, а причината, заради която го правите”, убеден е Синек.

Подкрепен от много примери за конкретни компании, Синек доказва, че успешните лидери са тези, които могат да вдъхновят служителите си. Не случайно една от главите в книгата с лека ирония е озаглавена “Имам мечта (а той има план)”. Книгата на Синек спечелва читателя с вярата, че големият капитал на компаниите са хората, но не когато са манипулирани, а когато са вдъхновени за действие от своите лидери.


„Как да печелим приятели и да влияем на другите“ от Дейл Карнеги

На върха има място за всеки от нас, когато знаем… как да печелим приятели и да влияем на другите. Съветите на Дейл Карнеги са помогнали на милиони хора да се изкачат по стълбицата на успеха. Светът принадлежи на тези, които владеят тайните на общуването.

Ще научите:шестте начина да накарате хората да ви харесват;
дванадесетте начина да спечелите другите на своя страна;
деветте начина да промените някого, без да предизвикате негодувание; и много, много повече!

“Повечето от важните неща в живота са били постигнати от хора, които са продължавали да пробват, дори когато е изглеждало, че няма никаква надежда”

Този цитат е само малка част от всички съвети за личностно развитие, които е оставил след себе си великият американски писател и лектор, Дейл Брекенридж Карнеги. Авторът на стотици трудове за самоусъвършенстване е роден на 24 ноември 1888 г. в щата Мисури, САЩ. Израснал е в бедно семейство, изкарващо трудно прехраната си. Баща му е бил обикновен фермер, а майка му работила при него, във фермата. Предвид трудоемката, ежедневна работа се налагало често Дейл да помага на родителите си. Всяка сутрин той ставал в 04:00 ч. и преди да тръгне за училище, се захващал с грижите за животните. Определено тези постоянни задачи, с които бил натоварен Дейл, не могат да се сравняват с безгрижното детство на повечето му връстници. Въпреки натовареното си ежедневие, фермерското момче не се отказало от ученето и завършило с отличен успех училището в Мисури. Налагало се обаче веднага след дипломирането си да започне да работи и сам да изкарва прехраната си. Така станал продавач на месо и месни продукти в най-голямата кланица в Чикаго, където се превърнал в най-успешният търговец във фирмата… виж още тук

Дейл Карнеги почива на 66 годишна възраст в дома си във Форест Хил. Една от вечните му и най-харесваните му мисли, гласи:

“Щастлив е умът, вечно зает с мисли”


„От нула до едно. Размисли върху стартъпите или как …“ от Питър Тийл, Блейк Мастърс

Световен бестселър.
По-лесно е да се имитира, отколкото да се сътвори нещо ново. Когато развиваме нещо, което вече знаем, се придвижваме от 1 към n. Но всеки път, когато създаваме нещо ново, се придвижваме от нула към едно. Изобретението е дискретен акт, тъй като в момента на сътворяване, резултатът е единичен, нов и непознат. Тази книга се занимава именно с този момент.

Питър Тийл е съосновател на PayPal и Palantir, пръв външен инвеститор във Facebook, финансирал е компании като SpaceX и LinkedIn, и е основал фондацията Thiel Fellowship, която окуражава младежите да поставят знанията над обучението.
“Когато човек, склонен да поема рискове, напише книга, прочетете я. Става ли дума за Питър Тийл, прочетете я два пъти. Или за по-сигурно, три пъти. Това е класика.”
Насим Никълъс Талеб, автор на “Черният лебед”

“Тази книга носи съвсем нови и свежи идеи как да създаваме стойност.”
Марк Зукърбърг, главен изпълнителен директор на Facebook

“Питър Тийл е основал множество преуспели компании, а “От нула към едно” ни обяснява как да го направим и ние.”
Илън Мъск, изпълнителен директор на SpaceX и Tesla


„Наръчник по забогатяване“ от Робърт Кийосаки, Шарън Л. Лехтър

Станете богати без да ви нарежат кредитните карти. Превърнете лошия дълг в добър дълг.
Една популярна личност от телевизията често казва: “Извадете кредитните си карти и ги нарежете на парчета”! Този съвет може да е разумен за хора, които не са финансово отговорни, но е неподходящ за хора, които искат да станат богати или финансово свободни.

Срязването на вашите кредитни карти само по себе си няма да ви направи богати. Това, което ще ви направи богати, е финансовото образование… За съжаление, не получаваме такова образование в училище. Ако хората имаха солидно финансово образование, щяха да знаят, че има два вида дългове – добър дълг и лош дълг. Човек със солидно финансово образование щеше да знае как да използва добрия дълг, за да забогатее по-бързо… много по-бързо, отколкото човек, който само пести пари и няма дългове.

Всички се нуждаем от финансово образование. Трябва да знаем как да накараме парите си да работят здраво за нас, така че да не трябва цял живот да работим за пари. Ето защо се нуждаем от по-качествено финансово образование… не банални и наивни съвети, като да нарежете кредитните си карти или да спестявате повече пари. Ако сте готови да повишите финансовото си образование и същевременно да се наслаждавате на кредитните си карти, тогава тази книга е за вас.


„Богато дете, умно дете“ от Робърт Кийосаки, Шарън Л. Лехтър

Тази книга е предназначена за родители, които ценят образованието и искат да осигурят на своите деца добър финансов старт в живота.
През Информационната епоха доброто образование е по-важно от когато и да било досега. Сегашната образователна система обикновено не прави децата ви финансово грамотни. Робърт Кийосаки ще ви помогне да им дадете същите вдъхновяващи и практически финансови познания, които той е получил от богатия си татко.

Книгата показва как да събудите у вашето дете любов към учението, използвайки методите на умния татко, който помага на Робърт да остане в училище, въпреки слабите оценки и често обземащото го желание да напусне. Тя разтваря врати, за чието съществуване не сте и подозирали, и ви дава възможност да предадете на детето си умения и разбирания, които то ще използва цял живот.


„Пътят към величието“ от Джим Колинс

“Тази прекрасна книга, която е продукт на изключително съвестно и задълбочено проучване, развенчава много от днешните свръхмодни виждания за мениджмънта – от култа към Свръхчовека в ролята на главен изпълнителен директор до култа към информационните технологии и манията за придобиване и сливане на компании. Чрез нея посредствените може и да не станат компетентни, но компетентните определено могат да постигнат съвършенство.”
Питър Дракър

В своя международен бестселър “Създадени вечни” Джим Колинс и неговият съавтор Джери Порас разкриват тайните на успеха на онези компании, които са изключителни още от самото си основаване и съумяват да запазят величието си.
За написването на “Пътят към величието” Колинс прави задълбочени проучвания в съвършено нова насока. Този път целта му е да намери отговор на въпросите:
Възможно ли е една най-обикновена компания да бъде трансформирана така, че да стане велика?
Има ли компании, които десет и повече години са били съвсем посредствени, но после са успели да се променят и да постигнат устойчиво велики резултати? И какво в тях е обусловило успеха им?
В продължение на близо пет години Колинс и неговият изследователски екип провеждат пространно и задълбочено проучване на абсолютно всяка компания, успяла да влезе в класацията “Форчън 500” от нейното създаване през 1965 г. досега – а това са общо 1400 компании. Резултатите са удивителни – само 11 компании са успели да се превърнат от посредствени в устойчиво велики! Изненадващите тайни на пътя, по който са го постигнали – и как всяка компания би могла да го постигне – са блестящо разяснени в тази нова визионерска студия на Джим Колинс.


„Изкуството на победата“ от  Фил Найт създателя на Nike

“Изкуството на победата” е невероятна история за късмета, упоритостта, знанията и уменията и вълшебната алхимия на няколко ексцентрични личности, които се обединяват, за да създадат Nike. Цяло чудо е, че това изобщо се случва, защото, както разбрах от тази книга, въпреки че сме нация, която възхвалява свободното предприемачество, ние сме ненадминати в това да го възпрепятстваме. Уроците, които Фил Найт ни дава за предприемачеството и за пречките, пред които човек се изправя, опитвайки се да създаде нещо, са безценни. Прегънах твърде много страници, за да ги споменавам.”
Ейбрахам Вергийс

“Познавам Фил Найт, откакто бях малък, но не го познавах истински, докато не отворих тази прекрасна, изумителна, задушевна книга. Същото важи и за Nike. Носех екипа им с гордост, но не си давах сметка за невероятната сага от иновации, оцеляване и триумф, която стои зад всяко лого. Откровени, забавни, изпълнени с напрежение, литературни – това са мемоари за хората, които обичат спорта, но преди всичко за тези, които обичат мемоари.”
Андре Агаси

“Изкуството на победата” е пътуването на един невероятен герой, епичен разказ за вярата, уникалната решителност, превъзходството, провала, триумфа, изстраданата мъдрост и любовта. Истинско чудо е, че Nike съществува. Дочетох последното изречение с пълно благоговение, вдъхновена и благодарна за преживяното.”
Лиса Дженоува