Контейнеровозът е специализиран товарен кораб за превозване на товари в еднородни големи товарни единици – контейнери (TEU). Обикновено екипажът на контейнеровозите е съставен от 10 – 26 души, тъй като тези кораби са силно автоматизирани. Един от най големите е с дължина на China Ocean Shipping Company (COSCO) : 400 м / Ширина: 59 м / 33-метра от ръба на палубата до кила. / TEU 23,756/ Скорост 30–46 km/h

Двата най-разпространени международни стандартизирани типа контейнери са двадесет и четиридесет фута. Двайсет фута единица е с размери около 6 метра, четиридесет фута около 12 метра (външни размери).

Контейнерът се определя от дължината му, въпреки че има липса на стандартизация по отношение на височината, варираща между (1,30 м) и (2,90 м), като най-често срещаната височина е ( 2,59 м.) Също така е обичайно да се определят (13,7 м) контейнери като 2 TEU, а не 2,25 TEU. Въпреки че TEU сам по себе си не е мярка за маса, могат да се направят някои изводи за максималната маса, която TEU може да представлява. Максималната брутна маса за (6,1 м) контейнер за сух товар е 24 000 килограма. Като се извади масата на тарата на самия контейнер, максималното количество товар за TEU е намалено до приблизително 21 600 килограма.

По същия начин, максималната брутна маса за (12,2 м) контейнер за сух товар (включително контейнера с височина (2,90 м) е 30 480 кг. След коригиране на теглото на тарата, това дава товарен капацитет от 26 500 килограма. Предлагат се двадесет фута “тествани” контейнери за тежки стоки, като например тежки машини. Тези контейнери позволяват максимално тегло от  (30 500 кг), празна маса от  (2400 кг) и нетен товар от  (28 080 кг).

Първите контейнеровози се появяват след Втората световна война и представляват модифицирани петролни танкери. През 1951 г. първите специално създадени за целта контейнеровози започват своите курсове в Дания и между Сиатъл и Аляска.

Контейнерите се закрепят с помощта на заключващи се крепежни елементи, които се намират в долните ъгли на всеки етаж и служещи за предотвратяване на хоризонталното и вертикалното преместване на контейнерите. Освен това, допълнително могат да се използват вертикални и диагонални крепежни елементи.

Контейнерите могат също да „висят“ на капаците на люковете или други корабни конструкции, при условие че те не излизат извън границите на борда на кораба. Условието за достатъчна видимост от мостика на кораба определя максималното количество етажи от контейнери, които могат да се поставят на палубата. Разработени са и са внедрени методики за увеличаване на вместимостта на големите контейнеровози. През 2009 г. почти една четвърт от сухия товар в света е бил транспортиран от контейнери, приблизително 125 милиона TEU или товари на стойност 1,19 милиарда тона.

Преведено от английски – China Ocean Shipping Company, известна като COSCO, китайската държавна компания за доставки на транспортни и логистични услуги. Седалището му е в Ocean Plaza в квартал Xicheng в Пекин. COSCO притежава 1114 кораба, включително 350 контейнеровози, също има над 300 дъщерни дружества в страната и чужбина, предоставящи услуги в спедиция, корабостроене, ремонт на кораби, експлоатация на терминали, производство на контейнери, търговия, финансиране, недвижими имоти и информационни технологии.

През юли 2017 г. COSCO направи оферта за 6,3 милиарда долара за закупуване на своя конкурент Orient Overseas (International) Limited, базиран в Хонконг. Офертата е приета при одобрение от страна на акционерите и регулаторите. Това ще я превърне в третата по големина компания в света за контейнери с флот от над 400 кораба контейнеровози.

 


Evergreen Marine Corporation, е тайванска компания за превоз на контейнери и корабоплаване със седалище в област Luzhu, град Taoyuan, Тайван. Основните му търговски пътища са Далечния Изток до Северна Америка, Централна Америка и Карибите; Далечния изток към Северна Европа и Източното Средиземноморие; Европа до източното крайбрежие на Северна Америка; Далечния Изток до Австралия, Мавриций, Южна Африка и Южна Америка; и вътрешноазиатска услуга, свързваща пристанищата в Азия с Близкия изток, Персийския залив и Червено море. С над 150 контейнеровози е част от Evergreen Group от транспортни фирми и асоциирани компании. Evergreen се простира на 240 пристанища в целия свят в около 80 страни и е петата по големина компания от този тип.

Кръстен на 8 януари 2015 г., MSC Oscar беше признат за най-големия контейнерен кораб в света.


CMA CGM – корабът е един от мега корабите от ново поколение, който може да превозва изумителни 18 000 контейнера на борда.