0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5 (0 гласа, средна оценка: 0,00 от максимална 5)
Трябва да сте регистрирани за да оцените
Loading...

Пристанище Шанхай

В миналото известен главно с риболова и текстилната си промишленост, значението на Шанхай нараства през 19 век, благодарение на благоприятното разположение на неговото пристанище и обстоятелството, че Нанкинският договор от 1842 г. го определя като един от градовете, отворени за международната търговия. Градът бързо се превръща в процъфтяващ център на презокеанската търговия и през 30-те години вече е многонационално финансово и бизнес средище. Либерализацията на китайската икономика след 1990 г. предизвиква нов тласък в развитието на града и през 2005 година Шанхай се превръща в най-голямото товарно пристанище в света.

Пристанището в Шанхай обработва 29,05 милиона TEU, докато Сингапур е на половин милион TEU,(TEU Еквивалентна единица от двадесет фута) е неточна единица товароносимост, която често се използва за описание на капацитета на контейнеровози и контейнерни терминали. Тя се основава на обема на интермодален контейнер с дължина 20 фута (6,1 м), стандартна метална кутия, която може лесно да се прехвърля между различни видове транспорт, като например кораби, влакове и камиони. Контейнерът се определя от дължината му, въпреки че липсва стандартизация по отношение на височината, варираща между 1,30 м и 2,90 м, като най-често срещаната височина е ( 2,59 м). Също така е общоприето да се обозначават контейнери с дължина 13 метра (2,7 TEU), отколкото 2,25 TEU.

Пристанището на Шанхай е изправено пред Източнокитайско море на изток и залива Хангжу на юг. Той включва конфузите на река Яндзъ, река Хуанпу (която влиза в река Яндзъ) и река Чиантанг.  Шанхай International Port Company Limited е публично дружество, регистрирано на борсата, на което общинското правителство в Шанхай притежава 44,23% от неизплатените акции.

По време на династията Минг, това, което сега е град Шанхай, е част от провинция Дзянсу (с малка част в провинция Zhejiang). Докато Шанхай е станал окръжен седалище в династията Юан, той остава сравнително малък град. Разположението му в устието на река Яндзъ доведе до развитието му като крайбрежна търговия, разработена по време на царуването на императора Qianlong в династията Цин. Постепенно пристанището на Шанхай надмина пристанището Нингбо и пристанището на Гуанджоу, за да стане най-голямото пристанище на Китай по онова време.

През 1842 г. Шанхай става договорно пристанище, като по този начин се превръща в международен търговски град. До началото на 20-ти век е бил най-големият град и най-голямото пристанище в Източна Азия. През 1949 г., след комунистическото поглъщане в Шанхай, търговията в чужбина беше отрязана драматично. Икономическата политика на Народната република оказва осакатяващо въздействие върху инфраструктурата и развитието на капитала в Шанхай.


През 1991 г. централното правителство позволи на Шанхай да започне икономическа реформа. Оттогава пристанището на Шанхай се развива с нарастващ темп. Към 2018г то е най-голямото пристанище за контейнери.

Сподели