0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5 (0 гласа, средна оценка: 0,00 от максимална 5)
Трябва да сте регистрирани за да оцените
Loading...

Летище Дубай

Международното летище в Дубай е основното международно летище, обслужващо Дубай, Обединените арабски емирства и е най-натовареното летище в света с международни пътнически превози. Това е и третото най-натоварено летище в света от пътнически трафик, шестото най-натоварено летище за товари в света, най-натовареното летище за движения на Airbus A380 и Boeing 777 и най-натовареното летище в света само с две писти. През 2016 г. DXB обработва 83,6 милиона пътници, 2,59 милиона тона товари и регистрира 418,220 въздухоплавателни движения.

Дубай Интернешънъл се намира в квартал Al Garhoud, на около 2,5 километра източно от Дубай и е разположен на площ от 2 900 хектара земя. Летището се управлява от Дубайската летищна компания и е основната база на международните авиокомпании на Дубай, Emirates и flydubai. Центърът на Емирства е най-големият авиокомпански център в Близкия изток; Emirates обработва около 65% от целия пътнически трафик и представлява около 42% от всички движения на въздухоплавателните средства на летището. Летище Дубай също е основата за нискотарифен превозвач на полет, който обслужва 11,6% от пътническия трафик и 25% от движението на самолетите в DXB. Летището се състои от три терминала и има общ капацитет от 90 милиона пътници годишно. Терминал 3 е втората по големина сграда в света по площ и най-големия летищен терминал в света. От януари 2016 г. има над 7 700 седмични полета, обслужвани от 140 авиокомпании до повече от 270 дестинации на всичките шест населени континента.

Дубай Интернешънъл е важен участник в икономиката на Дубай, тъй като в нея работят около 90 000 души, косвено подкрепя над 400 000 работни места и допринася за икономиката от над 26,7 млрд. Долара, което представлява около 27% от БВП на Дубай и 21% . Предполага се, че до 2020 г. икономическият принос на авиационния сектор в Дубай ще нарасне до 37,5% от БВП на града и до 2030 г. икономическото въздействие на авиацията се очаква да нарасне до 88,1 млрд. Долара и да поддържа 1,95 млн. Работни места в Дубай или 44,7% БВП и 35,1% от общата заетост.

Историята на гражданското въздухоплаване в Дубай започва през юли 1937 г., когато е подписано споразумение за въздушно плаване за летателна база за самолетите на “Империал Еъруейс” с отдаване под наем на базата на около 440 рупии на месец – това включваше заплатите на охраната.

Изграждането на летището бе поръчано от владетеля на Дубай, Шейх Рашид бин Саид Ал Мактум, през 1959 г. Той официално бе открит през 1960 г. с първото си летище, през което време беше в състояние да се справи с въздухоплавателни средства с размер на Дъглас DC-3 писта от 1,800 м, изработена от компактен пясък.

През май 1963 г. започна изграждането на (2,804 м) асфалтова писта. Тази нова писта, заедно с оригиналната пясъчна писта и пистата, открита през май 1965 г., заедно с няколко нови разширения бяха добавени към сградата на терминала, бяха построени хангари, инсталирани летищни и навигационни средства. Монтирането на осветителната система продължи и след официалното откриване и приключи през август същата година. През втората половина на 60-те години на миналия век бяха построени няколко разширения, подобрения на оборудването и система за кацане (ILS), както и нови сгради. До 1969 г. летището е обслужвано от 9 авиокомпании, обслужващи около 20 дестинации.

Откриването на Терминал 2 през 1998 г. стана първата стъпка от фаза 1 на новия генерален план за развитие, стартиран през 1997 г. Като втори етап, Конкурс 1 бе открит през април 2000 г. под името терминал Шейх Рашид. Изграждането на Терминал 3 започна през 2004 г. като следващ етап от фаза 2 на разработката, с приблизителна стойност от около 4,55 млрд. Долара. Завършването беше планирано първоначално за 2006 г., но бе забавено с две години.

Сподели