0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5 (0 гласа, средна оценка: 0,00 от максимална 5)
Трябва да сте регистрирани за да оцените
Loading...

2016 Най-най… част 3

Най-Големият камион:

Caterpillar 797F е ново производство с много голям размер, класирано е като най-големият камион в целия свят. Този огромен камион е привлякъл вниманието на всички големи индустрии в света. Височината му е 6.52м а дължината 14.8м и ширина 9.75м. Работното тегло на Caterpillar 797F е  687,5 т. Камионът предлага максимална скорост до 68 км / ч. 797F има много голям капацитет на полезен товар и е по-ефективен и мощен в сравнение с 797B.


Най-големият товатен самолет:

Антонов Ан-225 Мрия е транспортен самолет, клас 1, произведен в Украинската ССР в края на 80-те години на XX век от Авиационния научно-технически комплекс „Антонов“ и понастоящем е най-големият самолет в света. Максималната товароспособност на „Мрия“ е 275 t, с което той е най-тежкотоварният летателен апарат, строен някога. Шестте турбореактивни двигателя създават обща тяга от 1 377 kN, което го прави най-мощния самолет на Земята.

След реконструкцията си Ан-225 се превръща от военно-транспортен в търговско-транспортен самолет. На 23 май 2001 г. „Мрия“ получава сертификат за търговски полети тип „CTOK200-Ан-225“ от Междудържавния авиационен комитет. Популярността на Ан-225 е голяма поради способността му да се приземява на трудни терени. Това го прави много известен в районите на Сибир, където каца върху леда, и в Африка, където се приземява върху тревните площи. Самолетът носи не само тежки, но и извънгабаритни товари.

Товарният му отсек може да побере целия фюзелаж на Боинг-737. В момента инженерите проучват възможността Ан-225 да пренася корпуси на Боинг между заводи, разположени на хиляди километри един от друг. Вече се проектират модули, които ще заемат мястото на „Буран“, и чрез тях ще се превозват товари, твърде обемисти за товарния отсек.

Самолетът може да зареди до 280 тона гориво. Средният разход на гориво е 18 т. / час. В зависимост от товара той може да прелети над 12 000км. Максималното излетно тегло на Ан-225 е 640т. Това е равно на товароподемността на осем самолета Боинг 737 – 800. „Мрия“ заема мястото на два Боинг 747, паркирани един до друг. По обща оценка цената на самолета към 2005 г. е 300 милиона долара.

Екипаж 6 души (+ 70 пътници)
Дължина 84 м
Размах на крилете 88,4 м
Площ на крилете 905 м²
Височина 18,1 м
Тегло (празен) 175 т
Тегло (пълен) 640т
Макс. количество
гориво
280 т
Товароспособност 275 т
Двигател 6x ТРДД Прогрес..
Мощност 6x 229 kN
Крайсерска
скорост
750 км/ч
Максимална
скорост
850 км/ч

Най-големият круизен кораб в света:

Harmony of the seas – в изработването на Harmony of the Seas са вложени 1 милиард долара, като той е собственост на Royal Caribbean.

Това е третият от големите луксозни круизни кораби на компанията, като предходните два – Oasis of the Seas и Allure of the Seas, бяха пуснати в експлоатация през 2009 и 2010 г.

С дължина от 362 метра и тонаж от 226 963 тона, Harmony of the Seas е най-големият круизен кораб, правен някога.

Със своята дължина круизът е дълъг почти колкото пет самолета Boeing 747, поставени един до друг. Той се задвижва от три дизелови генератора с мощност от 15 000 конски сили и три генератора с мощност 18 600 от производителя Wärtsilä. Според Royal Caribbean, корабът ще може да развива скорост от 22 възела – около 40 км в час. Той разполага с 18 палуби и събира 6 780 госта. Те ще са разпределени в 2 747 каюти. Екипажът е от 2 100 души от целия свят. Корабът е разделен на седем сегмента, всеки на различна тема.


Най-големият подвижен кран:

Публикувано във факти.бг: Liebherr с право може да се нарече абсолютен шампион сред телескопичните кранове в цял свят. Той е най-мощният от породата си и има най-дългата телескопична стрела. Y-образната й версия позволява увеличаване на и бездруго огромната товароподемност.


Шасито лежи на девет оси, като задните също са управляеми и завиват в зависимост от скоростта на придвижване. Всяко от 18-те колела е задвижващо и снабдено с дискови спирачки.

Liebherr LTM 11200-9.1 може да вдига до 1 200 тона. Балансира ги противотежест от 202 тона. В режим на придвижване стрелата е дълга 18.3 м, а когато се разгъне достига 100 метра. Към тях могат да се добавят още 26 с помощта на решетъчен удължител.

Шасито се задвижва от осемцилиндров турбодизел с мощност 500 кВт (680 к.с.). Агрегатът на крановата установка също е нафтов, но с шест цилиндъра. Развива 240 кВт (326 к.с.). Въпреки че в походен вид гигантът тежи 96 тона, максималната скорост изобщо не е ниска – 75 км/ч.

Сподели